Opdracht omschrijving
Binnen de DRIO bij de Eenheid Den Haag bieden we elke dag informatie en intelligence die de basis vormen van de veiligheidsaanpak. We werken daarbij samen met allerlei partners. Het is de taak van de DRIO om de wensen en behoeften van onze partners te kennen en onze producten en dienstverlening daar op aan te laten sluiten. Zo houden we samen de stad, de regio en het land veilig.
Als Interne Communicatiespecialist ben je verantwoordelijk voor de effectieve uitvoering van de communicatiestrategie. Deze strategie is gericht op het vergroten van het (zelf)vertrouwen van de DRIO-collega’s en de partners.
Wat ga je doen?
- In samenwerking met de communicatieadviseur van de DRIO, de communicatieafdeling van de Eenheid Den Haag en de Teamchefs van de verschillende bedrijfsonderdelen ontwikkel je communicatiemiddelen die in lijn zijn met de strategie.
- Je draagt bij aan de verdere implementatie van de DRIO-identiteit door een consistente en herkenbare communicatiestijl.
- Je draagt bij aan de ambitie van de DRIO om een verbindende intelligencepartner te zijn door. Dat doe je door continu de verschillende stakeholders mee te nemen in de ontwikkeling van de communicatiemiddelen.
De ontwikkelde communicatiestrategie geeft kaders en richtlijnen voor hoe we effectief gaan communiceren met onze verschillende doelgroepen. Het is een programmatische opzet waar de contentstrategie aan gekoppeld is.
Als Interne Communicatiespecialist verwachten we dat je de communicatiestrategie vertaalt naar middelen die op inhoud en in vorm bijdragen aan het vergroten van het (zelf)vertrouwen. Je ontwikkelt middelen die DRIO-breed ingezet kunnen worden, maar zeker ook middelen voor specifieke projecten en doelgroepen.
De taken bestaan uit :
- Plannen en uitvoeren van interne evenementen, zoals workshops, webinars en fysieke bijeenkomsten.
- Samenwerken met HR en management om de communicatie op elkaar af te stemmen en de consistentie te waarborgen.
- Schrijven en redigeren van nieuwsberichten, rapporten en blogs.
- Onderhouden en optimaliseren van interne platforms, zoals intranet, nieuwsbrieven, e-mailupdates en digitale prikborden.
- Ontwikkelen van visueel materiaal, zoals video's, magazine, posters en infographics, om boodschappen krachtig over te brengen.
- De effectiviteit van interne communicatie meten en verbeteringen doorvoeren.
Verantwoordelijkheden:
- Een effectief intern communicatiebeleid uitvoeren die past bij de doelstellingen van de strategie. Daarbij werk je samen met diverse mensen binnen de organisatie.
- Een herkenbare communicatiestijl implementeren en uitdragen met oog voor een creatieve en consistente aanpak in audiovisuele stijl en tone of voice.
- Je neemt wensen en behoeften mee van collega’s teamchefs van verschillende afdelingen en partners in de ontwikkeling van de communicatiemiddelen. Zo draag je effectief bij aan de ambitie van de DRIO om echt die verbindende partner te zijn.
- Je bent (Productie)leider bij interne evenementen, zoals workshops, webinars en fysieke bijeenkomsten.
Planning
Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.
Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, dient u zich eerst éénmalig te registreren.