Projectmanager LMS 10 fte

Startdatum: 01-06-2025
Einddatum: 31-05-2027
Standplaats: Zeist
Uren per week: 36 uur
Optie tot verlenging : nee

Opdracht omschrijving

Opdracht omschrijving

Een verandering met een IT-component realiseren heeft nogal wat voeten in de aarde. Zeker als je zoals bij ons direct met de meldkamers te maken krijgt. Het kan ook gaan om een intern verandertraject met meerdere deelprojecten, zoals werken aan de technologische basis van de toekomst die veilig, betrouwbaar en wendbaar is, of de vernieuwing van het bedrijfsvoeringslandschap. 

Je zult veel koffie (mag ook thee zijn) moeten drinken met opdrachtgever(s), meldkamer gebruikers, beheerders en nog heel veel meer mensen om de ’neuzen dezelfde kant ‘op te krijgen. Hierbij wordt van jou verwacht dat je het voortouw neemt, knopen doorhakt, bijeenkomsten organiseert maar ook zware gesprekken voert. Dit alles in een omgeving waarin jij niet de enige bent met een veranderopdracht en waar planmatig wordt gewerkt zodat het belastinggeld verantwoord wordt uitgegeven. Je bent gepokt en gemazeld door ervaring en met een drive om projecten te realiseren, bij voorkeur met ervaring bij de overheid. 

Vanuit het portfolio voor het komend jaar zullen naast een groot aantal lopende programma's en projecten, ook weer nieuwe trajecten gestart gaan worden. De vraag naar project professionals is daarmee groter dan de beschikbare interne capaciteit en dat leidt ertoe dat het nodig is om extra capaciteit extern in te huren om een bijdrage te leveren aan het succesvol afronden van programma’s en projecten.


Doelstelling

Je houdt je onder andere bezig met:

  • de planning, voortgang, kwaliteit, kostenbewaking en een goed eindresultaat;
  • signaleren en mitigeren van risico’s en issues, zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft;
  • een goede teamspirit;
  • het coachen van medewerkers binnen je project in hun vakinhoudelijke expertise;
  • het bijdragen aan verdere professionalisering.

Verantwoordelijkheden:

Om de doelstelling te behalen heb je als projectmanager de volgende taken/verantwoordelijkheden:

  • Eindverantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van een projectplan (PID).
  • Eindverantwoordelijk voor de oplevering en borging van integrale IV ontwikkel- en implementatieprojecten, technische ICT projecten en/of verandertrajecten.
  • Overleg binnen de context van het project met de gebruikersorganisatie, ketenpartners en externe partijen om de (implementatie)activiteiten op elkaar af te stemmen.
  • Zorgdragen voor de tijdige oplevering van de projectmanagement producten vanaf start tot einde project.
  • Zorgdragen voor de planning, voortgang, kwaliteit, kostenbewaking en op te leveren eindresultaat voor de eigen projecten.
  • Inspireren van het projectteam om de noodzakelijke resultaten neer te zetten.
  • Een volwaardige gesprekspartner voor de leiding en ook voor de medewerkers, wat blijkt uit vakbekwaamheid. Schakelt moeiteloos op verschillende niveaus, maatschappelijk georiënteerd, is klantgericht en beschikt over goede netwerkvaardigheden. Is zich bewust van de positie binnen de organisatie: hieruit blijkt de sterke politieke en organisatiesensitiviteit.
  • Verantwoordelijk voor de realisatie van een complexe en sterk organisatorische projecten op het gebied van informatievoorziening, waarbij daarnaast zorg wordt gedragen voor de implementatie van de oplossingen.

Planning

Start publicatie: 14-04-2025
Vragenstellen tot (NVI): 17-04-2025 12:00
Beantwoording vragen: 17-04-2025
Offertes indienen tot: 24-04-2025 12:00
Beoordeling offertes (vanaf): 24-04-2025
Verwachte terugkoppelingsdatum: 31-05-2025


Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.

Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, dient u zich eerst éénmalig te registreren.

Registreren