IV expert

Startdatum: 01-02-2025
Einddatum: 31-01-2026
Standplaats: Utrecht
Uren per week: 36
Optie tot verlenging : ja, 1 x 12 maanden

Opdracht omschrijving

Opdracht omschrijving

De Dienst Informatievoorziening van de politie voert verschillende taken uit, waaronder functioneel beheer, advisering, relatie- en service level management en gegevensgebruik en –beheer. Ook wordt vanuit deze dienst de kwaliteit en integriteit van vastgelegde gegevens bewaakt. Er wordt gewerkt volgens het Scaling Agile Model Politie ter ondersteuning van het snel en wendbaar realiseren van de gewenste informatievoorziening. Landelijk werken ruim 3000 collega's bij de Dienst Informatievoorziening. Vanuit de sector Advies wordt er gedeconcentreerd gewerkt voor de business. De politie en het politiewerk is dynamisch en voortdurend in ontwikkeling.
Voor het Programma Vernieuwend Registreren (PVR) zijn wij op zoek naar een IV Expert. Als IV-expert draag je bij aan de vernieuwing van de registratieve voorzieningen binnen de Handhavings- (en Opsporings)processen van de politie. Hierbij breng je balans aan tussen de gewenste business vernieuwing en verbetering vanuit de landelijke portefeuilleteams en de IV-roadmap (Informatievoorziening) voor de registratieve functies. Je bent medeverantwoordelijk voor het adequaat laten werken van de informatievoorzieningsketen: van beleidsthema's tot applicaties en systemen. Je adviseert en regisseert bij de intake, vormgeving en uitvoering van (implementatie)projecten die meerdere, met elkaar samenhangende, portefeuilles raken. Ook draag je in het Product Management Support Team (PMST) bij aan het agile voortbrengingsproces van de Politie IV. Je draagt zorg voor een goede vraagarticulatie aan de hand van IV-verzoeken vanuit de business en verricht de benodigde (informatie- en proces-) analyses en vooronderzoeken. Hierbij houd je rekening met de IV-strategie en de ontwikkelingen binnen het IV-landschap en stuur je actief aan op synergie-effecten tussen dat wat goed is voor het politiewerk en dat wat noodzakelijk is om de informatievoorziening van de politie te verstevigen.
Namens de IV-keten ben jij sparringpartner voor IV-gerelateerde vraagstukken en lever je gevraagd en ongevraagd advies. Je bouwt en onderhoudt in- en externe netwerken van specialisten en werkt mee met de belangrijkste stakeholders aan het ontwikkelen van een visie en strategie op de onderwerpen uit de IV-keten. 


Doelstelling

O.a. het bijdragen aan de vernieuwing van de registratieve voorzieningen binnen de Handhavings- (en
Opsporings)processen van de politie en het aanbrengen van balans tussen de gewenste business vernieuwing en verbetering vanuit de landelijke portefeuilleteams en de IV-roadmap (Informatievoorziening) voor de registratieve functies (zie hierboven).


Verantwoordelijkheden:

Je bent medeverantwoordelijk voor het adequaat laten werken van de informatievoorzieningsketen: van beleidsthema's tot applicaties en systemen.


Planning

Start publicatie: 13-11-2024
Vragenstellen tot (NVI): 20-11-2024 17:00
Beantwoording vragen: 21-11-2024
Offertes indienen tot: 27-11-2024 17:00
Beoordeling offertes (vanaf): 28-11-2024
Verwachte terugkoppelingsdatum: 21-11-2024


Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.

Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, dient u zich eerst éénmalig te registreren.

Registreren