Opdracht omschrijving
Contentmaker
Enthousiast, mensgericht, flexibel en nieuwsgierig
Wij zijn op zoek naar een jonge contentmaker. Net van school, met een frisse kijk op het werkveld van communicatie en marketing. Iemand met maximaal 1-2 jaar werkervaring. Iemand die ingewikkelde vraagstukken simpel kan vertalen in beeld en taal, die aansluit bij de doelgroep.
Jouw ideeën en creaties maken het verschil in hoe we onze doelgroepen bereiken, inspireren en activeren. Je weet de juiste boodschap over te brengen via diverse kanalen, zoals social media, blogs, reels en shorts. Content creëren zit in je DNA. Daarnaast ben je niet bang om nieuwe trends te omarmen en met tools zoals AI te werken en te experimenteren om innovatieve content te maken die opvalt.
We vinden het belangrijk dat je op de hoogte blijft van de nieuwste trends en ontwikkelingen in contentontwikkeling. Door deze kennis toe te passen, til jij onze strategie naar een hoger niveau en lever je een waardevolle bijdrage. Daarnaast is het van belang om goed overzicht te kunnen houden door planmatig te werken.
Wat ga je doen?
- Je ontwerpt, (door)ontwikkelt en creëert hoogwaardige content. Waarbij de nadruk ligt op het ontwikkelen van content voor ons digitaal district.
- Je werkt mee aan het ontwikkelen en uitvoeren van een contentstrategie die naadloos aansluit bij onze koers.
- Je waarborgt de tone-of-voice voor verschillende kanalen en doelgroepen.
- Je bent samen met het contentteam verantwoordelijk voor het beheren en bewaken van de contentkalender – een taak die jou op het lijf is geschreven.
- Je geeft gevraagd, maar ook ongevraagd advies over te ontwikkelen content.
- Je durft zowel je eigen content als die van collega’s onder een vergrootglas te leggen en vindt het leuk om mee te denken en tips te geven om gezamenlijk tot het beste te komen.
- Je monitort het engagement op de door jou gemaakte content en analyseert de socialmediaprestaties.
- De actualiteit, zowel binnen als buiten de politie, kan veel van ons vragen. Daarom ben jij goed in het bewaken en halen van deadlines én tegelijkertijd flexibel. Je houdt van een dynamische werkomgeving en werkt zowel zelfstandig als in teamverband.
Wie ben jij?
- Je bent creatief, ondernemend en resultaatgericht.
- Je kan planmatig en gestructureerd werken.
- Je bent een maker die in staat is om conceptueel en visueel te denken, met een oog voor detail.
- Je bent een echte teamplayer, die goed weet wanneer het tijd is om zich even terug te trekken om zo nog effectiever te kunnen werken.
- Je hebt sterkte analytische vaardigheden waardoor je in staat ben om
gemaakte content te evalueren en aan te scherpen; - Je hebt een passie voor social media en het creëren van visuele content zoals reels en shorts en bent nieuwsgierig naar de mogelijkheden van AI in contentcreatie.
- Je bent gespecialiseerd in het maken van visuele verhalen voor online en offline; graphics, video’s, foto’s, flyers - je ziet content heel breed en bent een kei in ontwerp én productie en
- Je hebt ervaring en affiniteit met het maken van content voor en monitoren van social media-kanalen als Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram & X.
Je kunt complexe informatie vertalen naar begrijpelijke en overtuigende content.
Waar ga je werken?
- Jij wordt onze collega op de afdeling communicatie in de eenheid Midden-Nederland. Samen met ongeveer twintig collega’s zorgen we voor woordvoering, crisiscommunicatie, campagnes, opsporingscommunicatie en coaching op het vlak van woordvoering en (social) media aan politiecollega’s.
- We werken hands-on én strategisch. Het hart van onze afdeling is de newsroom: hier komen álle lijnen samen die belangrijk zijn voor onze interne en externe communicatie.
- Daarnaast werken we in clusters samen aan verschillende accounts (bijvoorbeeld het digitale district). Iedere collega op de afdeling is verantwoordelijk voor een of meerdere accounts.
Planning
Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.
Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, dient u zich eerst éénmalig te registreren.