000011 Senior Inkoper
Advisering:
– ontwikkelen en samenstellen van inkoopprocedures t.b.v. aanbestedingen, offerte-aanvraag, raamcontracten, inkoopvoorwaarden e.d.;
– verstrekken van adviezen op het gebied van aanbesteding t/m de algemene verwerving en de specifieke inkopen in het kader van de ontwikkeling van het verwervings- en inkoopbeleid;
– samen met de Categoriemanager opstellen van het meerjarig strategieplan voor de betreffende inkooppakketten;
– mede ontwikkelen en ontwerpen van het beheersinstrumentarium t.b.v. het verwervings- en inkoopbeleid;
– vervullen van een proactieve adviesrol naar het Hoofd Inkoop én de Categoriemanager.
Inkopen en contracten:
– coördineren van projecten ter verwerving van goederen en diensten;
– beoordelen van verwervingsopdrachten en aanvragen tot inkoop op rechtmatigheid, juistheid en volledigheid;
– bespreken, overleg voeren en onderhandelen met leveranciers en/of fabrikanten inzake offertes, verwervingsopdrachten;
– afsluiten van inkoopcontracten c.q. raamovereenkomsten tot het leveren van goederen en diensten;
– deelnemen aan (complexe / grote, veelal multidisciplinaire) inkoopprojecten.
Contacten en informatie:
– contacten onderhouden en overleg voeren m.b.t. prijsafspraken, prijsvergelijkingen, leveranties, garantietermijnen, betalingsvoorwaarden met leveranciers en fabrikanten;
– leveren van (management) informatie m.b.t. leveranciersgegevens;
– knelpunten bespreken op basis van o.a. de contractvoorwaarden;
– marktontwikkelingen voor specifieke en bijzondere goederen en diensten bijhouden.
Financieel en administratief beheer:
– bewaken van de juridische en commerciële specificaties en aspecten in de overeenkomsten en contracten, alsmede de prijs / prestatieverhoudingen;
– zorg dragen voor de financieel-administratieve verwerking van inkoopopdrachten, orders tot levering van diensten en goederen;
– verzorgen van de correspondentie en financiële afhandeling met leveranciers en fabrikanten;
– beheren en bewaken van de beschikbare budgetten.