000018 Financial Controller / Teamleider
Coördinatie / Teamleiding:
– Dagelijkse leiding, sturing en coördinatie van de financiële medewerkers (circa 8 personen) binnen een complexe en reorganiserende instelling / organisatie.
– Toezicht houden op het voeren van de financiële administratie en overige werkzaamheden van de financiële medewerkers.
– Informant bij functioneringsgesprekken / beoordelingen.
Financieel beheer en administratie:
– Zorgdragen voor de financiële administratie bij bureaus in een meer complexe bedrijfsvoeringtechnische omgeving.
– Bevorderen van de doelmatigheid van het functioneren van de toegewezen bureaus.
– Samenstellen managementinformatie.
– Zorgdragen voor rapportage en verslaglegging.
– Verrichten van controles op gevolgde procedures en voorschriften.
– Fungeren als aanspreekpunt voor alle financiële onderwerpen.
Begrotingsverwerkzaamheden, budgetbewaking en advisering:
– Adviseren op financieel-economisch gebied.
– Adviseren over financiële aspecten van (voorgenomen) beleid.
– Stelt voor toegewezen bureaus, in overleg met de bureauleiding, de begrotingen en tussentijdse analyses op.
– Adviseren m.b.t. het toekennen van budgetten aan bureaus.
– Analyseren gegevens.
– Bewaken budgetten/kredieten.
Administratieve organisatie:
– Binnen de gestelde korpskaders uitwerken/nader specificeren van de administratieve organisatie.
– Verbeteren/optimaliseren administratieve organisatie en interne controle.